Sunday, January 13, 2013


                   Η  ΦΑΝΑΡΙΩΤΙΚΗ  ΣΤΑΥΡΩΣΙΣ  ΤΟΥ  ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ.

       Με του Παναγιωτάτου Βαρθολομαίου την δημόσια καταγγελία «με σταυρώνουν κάθε μέρα στην Τουρκία», που κατέθεσε στις 20 Δεκεμβρίου 2009 στην αμερικανική τηλεοπτική εκπομπή «60 Λεπτά», μάθαμε πως η Τουρκία απόκτησε και αυτή το δικό της «Γεφύρι της Άρτας». Με τη μόνη διαφορά ότι στη τούρκικη Άρτα (Φανάρι) το γεφύρι της (Βαρθολομαίος) κρεμίζεται με την «σταύρωσή Του» την ημέρα και όχι τη νύχτα που κρεμιζόνταν της ελληνικής Άρτας. Μάλιστα δε η καθήλωσή Του στο σταυρό, που  η ετυμολογική του σημασία αναφέρεται στόν Όμηρο ώς ένωση, αδέλφωμα από την ένοια τού κασις (Ιλιάδα Ζ430, Ο545, Οδύσεια Δ155 εξ` ού καί η Ομηρική λέξη κασίγνητοι  -Ιλιάδα Δ155, Ε359-), γίνεται σύμφωνα βεβαίως με τη δικηγόρο Κεζμπάμ Χατεμί, που έχει αναλάβει ενώπιον των τουρκικών δικαστηρίων υποθέσεις της Αρχιεπισκοπής Νέας Ρώμης, (και όχι της ψευδώς αναφερομένης Κων/πολης, αφού είναι ιστορικώς γνωστόν πως ο Μέγα Κωνσταντίνος όταν μετέφερε την βασιλεύουσα της Αυτοκρατορίας του από την Ρώμην στό Βυζάντιον την ονόμασε Νέα Ρώμη), με του δρόμου το όνομα «Σαντρατζάμ Αλή Πασά» στον τοίχο της Αρχιεπισκοπής (και όχι Οικονομικού Πατριαρχείου). Το οποίον βλέπει καθημερινώς ο Αρχιεπίσκοπός (και όχι Οικονομικός Πατριάρχης) της Βαρθολομαίος σαν ήλος στο σώμα και στην καρδιά του. Δηλαδή! Στου Βαρθολομαίου την τούρκικη «σταύρωση», που δημοσίευσε την εικόνα της η τούρκικη εφημερίδα Yenicag και διαβεβαίωσε ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών κ. Νταβούτογλου πως «στην Ιστορία μας και στα δικά μας έθιμα δεν υπήρξε ποτέ σταύρωση (αλλά απαγχονισμός) και ούτε θα υπάρξει», εχρησιμοποιήθησαν λέξεις και όχι καρφιά. Όπως μεταχειρίστηκαν στην ιουδαϊκή σταύρωση του Χριστού της Ρωμιωσύνης. Αυτή η διαφορά μεταξύ λέξεων και καρφιών μου εξηγεί το γιατί ο τούρκος Χριστός Βαρθολομαίος αναστένεται εφημερίς, ενώ ο «Ιησούς Βασιλεύς των Ιουδαίων» ανεστήθει μετά την τριήμερον θανάτωσή Του. Αφού είναι κατανοητόν ότι οι λέξεις πληγώνουν την ψυχή, τα δε καρφιά σκοτώνουν ψυχή και σώμα. Θα είναι σώφρον, τώρα που στο όνομα της θρησκευτικής ελευθερίας του Συντάγματος της ΕΕ κατεβαίνουν, με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, από τα σχολεία της Ιταλίας οι σταυροί και εικόνες (σύμβουλα του καθολικισμού), η της Yenicag εικόνα σταύρωσης Βαρθολομαίου να αναρτηθεί στα σχολεία της Ορθοδοξίας και στο γραφείο του Οικομενικού Πατριάρχη Ορθοδόξων Χριστιανών κ. Δημητρίου Αρχοντώνη, μάλιστα δε δίπλα στη μεγάλη διαστάσεων ασπρόμαυρη φωτογραφία του Κεμάλ Ατατούρκ. Του οποίου η μεταπολίτευσίς του μετωνόμασε το άθλιο και στενό δρομάκι της Ιεράς Μονής του Αγίου Γεωργίου (και όχι Οικομενικού Πατριαρχείου που θέλουν οι ρασοφόροι) από Πετρί Καπού σε Σαντρατζάμ Αλή Πασά. Προς τιμήν του Πασά που διέταξε τον απαγχονισμό (και όχι σταύρωση) του Ελέω Θεού Πατριάρχη Γρηγοριού Ε΄ (Γεωργίου Αγγελοπούλου εν οίκτω Λαού και γιού του Ιωάννη Αγγελοπούλου και της Ασημίνας του γένους Παναγιωτοπούλου). Του οποίου τη θηλιά στο λαιμό την έβαλε ο Σαντρατζάμ Αλή Πασάς όχι για τον αφορισμό της Επανάστασης του 1821 που υπέγραψε, μαζί με τους υπόλοιπους τραγογένηδες Ρασοφόρους (τη συμφορά του Ελληνικού Έθνους), πάνω στην Αγία Τράπεζα της Εκκλησίας του Χριστού και επέσειε τον φόβο του Θεού, της Κρίσεως, της κολάσεως και της καθαιρέσεως, αν ο κάθε επίσκοπος της Ελλάδος δεν κατορθώσει να καταστείλει την επανάσταση του ’21. Για την οποίαν ο καθημερινώς σταυρωμένος Βαρθολομαίος έκανε την εξής ανθελληνική δήλωση: «Δυστυχώς οι δύο λαοί διέκοψαν την υπέροχη συμβίωση των 400 χρόνων, όταν ξεσηκώθηκαν κάτι ξεβράκωτοι, το 1821 και δημιούργησαν τις γνωστές προστριβές (Αυριανή 30/10/99)». Ούτε επίσης μπήκε η αγχόνη στο λαιμό του Γρηγορίου Ε΄επειδή είχε αποστείλει και δύο ακόμη εγκύκλιους: Μία ανοιχτή για να διαβαστεί στους κληρικούς και την άλλη εμπιστευτική και εν αγνοία του Σουλτάνου προς τους μητροπολίτες (σαν τον ανιψιόν αυτού Παλαιών Πατρών Γερμανόν εν τω Χριστώ και Γεώργιον -γιό του Ιωάννου Γκόζια και της Κανέλας Κουκούζη- εν τω κόσμω), την οποίαν φυσικά κανένας δεν τον υποχρέωσε να συντάξει. Αλλά τον Αρχιεπίσκοπο (και όχι Οικομενικόν Πατριάρχη) Γρηγόριο Ε΄, παρά την αγαστή συνεργασία με τον αφέντη του Σουλτάνου, τον κρεμάσανε στη Πύλη επειδή ως υπηρεσιακός Αξιωματούχος στις δημόσιες υπηρεσίες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας είχε θέσει τον εαυτό του στην υπηρεσίαν του υψηλού σκοπού των Τούρκων, την καταστολή της ελληνικής επανάστασης. Αλλά αποδείχθει η υπηρεσιακή δραστηριότητά του αναποτελεσματική, αφού δεν κατάφερε να σταματήσει την εξέγερση των Ελλήνων προβάτων της Ορθοδοξίας του. Όπως στον κόσμο των πολιτικών επιχειρήσεων χάνεις τη θέση σου όταν φέρεις χασούρα, έτσι και στις στρατιωτικές επιχειρήσεις (ειδικά εν καιρώ πολέμου) όταν αποτύχεις δεν σε χρειάζονται πιά και σε απολύων. Όμως στον κόσμο των θεοκρατικών καθεστώτων, όπως των Μουσουλμάνων, χάνεις τη ζωή σου προς σωφρονισμό των υπολοίπων. Έτσι και ο Ελέω Θεού Γρηγόριος ο Ε΄ έπεξε στη προδοσία της πατρίδος του Ελλάδα και με την ηττοπάθειά του έχασε τη ζωή του. Η μεν Ορθόδοξη Εκκλησία τον αναγνώρισε ως εθνομάρτυρα και προς τιμή του ονομάτισε δρόμους «Γρηγορίου Ε΄». Η δε Τουρκία για να τιμήσει τον Προθυπουργό της έδωσε στην οδόν, επί της οποίας ευρήσκεται ο φαναριώτικος αρχιεπισκοπικός Οίκος, το όνομα «Σαντρατζάμ Αλή Πασά», συμβουλεύοντας τοιούτως το τίμημα της κακής υπηρεσίας. Ομολογώ ειλικρινώς πως νιώθω και συμμερίζομαι την θλίψην και τον πόνο της σταυρώσεως του πνευματικού μου πατέρα κ. Βαρθολομαίου, που διαισθάνεται ατινίζοντας επανειλημμένα τον τιμωρό της τυχόν χείριστης απόδοσής του στα υπηρεσιακά του καθήκοντα.  Γι΄ αυτό, λοιπόν, και δεν αρνήθηκε την πρόσκληση του Δημάρχου του Πέραν να παραστεί στις 26/8/2011σε δείπνο στον περίφημο τεκέ του Γαλατά -που βρίσκεται πάνω στα ερείπια της βυζαντινής εκκλησίας των Αγίων Θεοδώρων- με την ευκαιρία της εορτής του Ραμαζανίου. Για χατίρι της εύνοιας του Πρωθυπουργού (μιάς και πρωθυπουργός διέταξε την θηλιά στο λαρύγγι του ρασοφόρου Αγγελοπούλου) κάθισε δίπλα στον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο κεντρικό τραπέζι του ετησίου τούρκικου δείπνου, «Ιφτάρ», και παρακολούθησε με ενδιαφέρον τους περιστρεφόμενους Δερβίσηδες, όπως εύγλωττα μπορεί κανείς να διαπιστώσει παρατηρώντας τις σχετικές φωτογραφίες. Η δε χαρωπή ματιά του εκδηλώνει ότι ο γέροντας έγραψε στα παλιά του παπούτσια του Χριστού το πρόσταγμα: «Δεν ανατριχιάζεις με το να οδηγής τον εαυτό σου στους βέβηλους κι ακάθαρτους αυτούς τόπους; Ποια δικαιολογία θα έχεις και πώς θα συγχωρηθής όταν, με τη θέλησή σου, σπρώχνεις τον εαυτό σου στο γκρεμό; [Λόγος ΣΤ' §στ']». Θα μου πείτε πως «η ζωή χωρίς διασκέδαση μοιάζει με ταξίδι χωρίς ξεκούραση» και γιαυτό ο άνθρωπος ήρθε στο τσακίρ κέφι, για να ξεχαστούν οι πόνοι από τα «καρφιά» της οδού «Σαντρατζάμ Αλή Πασά». Βεβαίως, η Σταύρωση δεν επιδιώκεται και αυτό το τόνισε ο ίδιος ο Χριστός, όταν στον κήπο της Γεθσημανής ενώ ως άνθρωπος παρακάλεσε τον Πατέρα Του να άρει το ποτήριο τούτο, εντούτοις το υπέμεινε υπακούοντας σε Αυτόν. Σήμερα, όμως, οι ίδιοι οι ρασοφόροι μας παρουσιάζουν τη Σταύρωση σαν παράδειγμα για να υπομένουμε όλες τις κακουχίες και αδικίες του κόσμου, παραιτούμενοι από το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση για δικαίωση μέσα σε αυτόν τον κόσμο. Μάλιστα ο απόστολος Ανδρέας, όταν οδηγήθηκε στο σταυρό, χαιρέτησε με τα εξής λόγια: «Περίμενα πολύ αυτή τη χαρούμενη ώρα. Ο σταυρός έχει καθαγιαστεί από το σώμα του Χριστού που κρεμάστηκε πάνω του». Επίσης να θυμίσω ότι (κατά πως λέν τα ευαγγέλια) ο Χριστός από το ύψος του σταυρού συγχώρησε τους σταυρωτήδες Του, και χωρίς τους δημίους Του ,δεν θα υπήρχε το έναυσμα της χριστιανικής Ορθοδοξίας. Σχέτη σταύρωση ήταν και η θηριωδία και η κτηνωδία, που ξεπέρασε τα όρια της φαντασίας,  του ιερού πολέμου των χριστιανικών Σταυροφοριών της Δ. Ευρώπης εναντίον των Μουσουλμάνων. Τον οποίον εκήρυξε ο πάπας Ουρβανός Β΄ με απόφαση της τοπικής Συνόδου στο Κλερμόν της Γαλλίας στις 27 Νοεμβρίου 1095. Και ο βιαίος θάνατος από τον Σταυροφόρο της Σταυροφορίας, ως «φόρο τιμής» στο Σταυρό, ήταν το αποκορύφωμα του οριστικού Σχίσματος (1054) ανάμεσα στις δύο (Ορθόδοξη + Καθολική) Εκκλησίες του Χριστού. Όταν πατριάρχης της Νέας Ρώμης (όχι Κων/πολης) ήτο ο Μιχαήλ Κηρουλάριος και πάπας στη Ρώμη ο Λέων Θ΄, που και οι δυό τους ήθελαν να υποτάξουν το κράτος στην θέληση της Εκκλησίας των με την Σταυροφορία των χριστιανών Σταυροφόρων. Η χρηστιανική Σταυροφορία της Ορθοδόξου Εκκλησίας δεν το κατόρθωσε διότι η στρατιωτική Οπλοφορία του κράτους αποδείχθηκε πιό ισχυρή. Ενώ ο πάπας της Ιταλίας Γρηγόριος Ζ’ Χίλντεμπραντ επέβαλε την τιμωρία του αναθεματισμού (αφορισμού) στον γερμανό αυτοκράτορα Ερρίκο Δ΄( όπως αφόρισε ο Γρηγόριος Ε΄τον Ρήγα Φεραίο και τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη), που ετόλμησε με μιά Σύνοδο δική του να ζητήσει την καθαίρεση του Πάπα. Ο Αυτοκράτορας απομονώθηκε από όλους τους υπηκόους του, γιατί ήταν μεγάλη αμαρτία να σχετίζεται κανείς με πρόσωπο που είχε αναθεματιστεί. Γιαυτό υποχρεώθηκε να ταπεινωθεί μροστά στον Πάπα ζητώντας του κατά την αντάμωσή των στον πύργο της Κανόσσας της Άνω Ιταλίας να τον λύσει από το ανάθεμα. Ο Πάπας δέχθηκε την μετατάνοιά του και αναίρεσε το ανάθεμα (κάτι που δεν έκανε η Ορθοδοξία για τους Ήρωες του 21), αλλά η αναμέτρηση των δύο κορυφών συνεχίστηκε με αγώνες, από τους οποίους η Εκκλησία βγήκε παντοδύναμη με τη κήρυξη και καθοδήγηση των Σταυροφοριών Της. Οι μαχητές του Σταυρού της 4ης Σταυροφορίας, που την παρακίνησε και την ευλόγησε στην αρχή με τον χρυσό του σταυρό ο πάπας Ιννοκέντιος ο Γ΄, είχαν αρχικό σχέδιο, μετά από την νίκη τους στη δαλματική Ζάρα, να χτυπήσουν τους Μουσουλμάνους κατακτητάς της Ιεροσαλήμ στη καρδιά τους, την Αίγυπτο. Η υπόσχεση του Αλεξίου Δ΄, γιού του μεγαλογαιοκτήμονα της Μ. Ασίας Ισαακίου Αγγέλου, ότι θα υποταγεί η Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία στη Καθολική Δυτική Εκκλησία, εάν τον βοηθήσουν και ξαναπάρει τον θρόνο της Νέας Ρώμης (όχι Κων/πολης). Έπεισε τους Σταυροφόρους να αλλάξουν πορεία και αντί να πλεύσουν προς Αίγυπτον επέρασαν από την βασιλεύουσα Νέα Ρώμη και ξανάφεραν το 1202 στον θρόνο τον Αλέξιο Δ΄ μαζί με τον πατέρα τον Ισαάκιο Άγγελο. Εκθρονίζοντας τον Αλέξιο Γ΄, που ήταν αδελφός του Ισαακίου και του είχε πάρει το θρόνο το 1195. Επειδή όμως η υπόσχεση του Αλεξίου δεν έγινε σάρκα και οστά οι χρισταινοί Σταυροφόροι κυρίεψαν τη Νέα Ρώμη (όχι Κων/πουλη), διαμέλισαν την αυτοκρατορία του Βυζαντίου και τη μοιράστηκαν μεταξύ τους. Ο κόμης Βαλδουϊνός της Φλάνδρας του Βελγίου πήρε την βασιλεύουσα Νέα Ρώμη, τον αυτοκρατικόν τίτλο και το ένα τέταρτον όλης της εδαφικής έκτασης του Κράτους. Από τα υπόλοιπα τρία τέταρτα η Βενετία πήρε το μισό και το άλλο μισό μοιράστηκε στους υπόλοιπους χριστιανούς Σταυροφόρους σύμφωνα με τη φεουδαρχική τάξη. Έτσι, μετά τις 13 Απριλίου 1204 έπαψε πιά να υπάρχει η βυζαντινή Αυτοκρατορία και η οικομενικότητα του Οικομενικού της Πατριαρχείου, διότι είχε γίνει Λατινική. Οι Σταυροφορίες των Καθολικών εναντίον των  Ορθοδόξων συνεχίζονται μέχρι το 1371, όπου εμφανίζεται με επικεφαλή τον Σέρβο δεσπότη Ιωάννην Ugliesa μια Σταυροφορία από όλες τις Ορθόδοξες δυνάμεις στη πρώτη αντίσταση που συνάντησαν οι Τούρκοι στο Τζερνομιάν (Ορμένιο) του Έβρου. Στη δε σύγγρουση αυτή η ορθόδοξη χριστιανική Σταυροφορία δεν ήτο ισχυρή όπως οι Σταυροφορίες της Δυτικής Εκκλησίας και γιαυτό οι χριστιανικές της δυνάμεις ενικήθηκαν. Το δε 1396 ο υιός του σουλτάνο Μουράτ Α΄, ο Βαγιαζίτ Α΄ Γιλδιρίμ, ενίκησε στη Νικόπολη του Αίμου μια άλλη Σταυροφορία των Χριστιανών και στη οποίαν εθανατώθει ο αρχηγός αυτής βασιλιάς της Ουγγαρίας Σιγισμούνδος. Στις 10 Νοενβρίου 1444, κοντά στη Βάρνα, κατανικήθηκαν οι Σταυροφόροι της κεντρικής Ευρώπης από τους Τούρκους και στα πτώματα των νεκρών εβρέθει ο νεαρός βασιλιάς της Ουγγαρίας και Πολωνίας Λαδίσλαος. Το δε 160.000 στραύτευμα του Μωάμεθ Β΄ πολιορκεί στη βασιλεύουσα Νέα Ρώμη, στις 29 Μαϊου 1453, τους με το σταυρό στο χέρι (για όπλο) 5.000 Έλληνες Σταυροφόρους  και 3.000 αδελφούς αυτών εν τω Χριστώ. Μέσα στο ματωμένο σωρό των μαχόντων, κοντά στη πύλη του Αγίου Ρωμανού, αναγνωρίστηκε από τις βασιλικές περικνημίδες με τους κεντητούς χρυσούς αετούς το λείψανο του βασιλέως Κωνσταντίνου ΙΑ΄ Παλεολόγου, γιού της Ελένης Δραγάση (Jelena Dragaš) -κόρη του Σέρβου άρχοντα των Σερρών. Η ιστορία των χριστιανών Σταυροφόρων μας διδάσκει λοιπόν, πως οι συμπατριώτες του αρχιεπισκόπου Νέας Ρώμης κ. Βαρθολομαίου, Τούρκοι, δεν οργανώνανε Σταυροφορίες, αλλά απλώς αντιμάχονταν τους Σταυροφόρους της Χριστιανοσύνης. Γιαυτό απορώ και εξίσταμαι γιατί ο πνευματικός μου ταγός κ. Βαρθολομαίος δεν εξέθεσεν τα αντιμετωπιζόμενα υπό της ρωμιώτικης κοινότητας Φανάρι προβλήματα και αδικίες στο τούρκο πρωθυπουργό κ. Ερντογάν κατά την συνάντησή τους στα Πριγκιποννήσια, τον Αύγουστο του 2009. Γιατί έδιξε τόση εχεμύθια και διάκριση προς τον Αρχηγόν του Κράτους του για τα παράπονα που δήλωσε στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο «CBS» τον Μάρτιο του 2009 και έγιναν δημόσιο χριστουγεννιάτικο θέαμα σε ολόκληρο την υφήλιο παραμονές χριστουγέννων του Δεκεμβρίου 2009. Κάτι που έκανε τον πρωθυπουργό Έρντογάν να πεί σε ερωτήσεις δημοσιογράφων πριν αναχωρήσει για τη Συρία ότι τον προβλημάτισαν όσα ειπώθηκαν τον περασμένο Μάρτιο και στη συνάντηση του Αυγούστου δεν ακούσαμε κάτι τέτοιο (σταύρωση) από τον ίδιο τον Βαρθολομαίο. Εκ βάθως της καρδίας μου ευελπιστώ ότι εκ παραδρομής αποσιωποίησε την «σταύρωσή» του από τον πρωθυπουργό του και όχι με σκοπιμότητα να αποκτήσει διασημότητα ενοχλόντας τους υπόλοιπους τούρκους συμπολίτες του διά θίξεως του κύρους της αξιοπρέπειας της τούρκικης Κυβερνήσεως, ως προς την από το 1599 λειτουργεία στο Φανάρι του Αρχιεπισκοπικού Ναού του Αγίου Γεωργίου και του διπλανού Αρχιεπισκοπικού Οίκου. Επίσης, αφότου η συμπεριφορά του τούρκικου Κράτους απέναντι αυτού και των 4.000 ομοιοθρήσκων του τον δυσαρεστεί σε σημείο που να λέει δημοσίως «Μας φέρονται σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Δεν θεωρούμε ότι απολαμβάνουμε πλήρη δικαιώματα ως Τούρκοι πολίτες». Τότε γιατί δεν κάνει αυτό που λέει ότι θα κάνει σε περίπτωση που δεν θα επιτραπεί η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής στη Χάγη. Ότι μπορεί να υπάρξει προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Δηλαδή αναζήτηση της δικαιοσύνης στον Οίκο της Θεάς Θέμιδος και όχι στον θεατρικό Οίκο CBS. Εάν το εμπόδιο είναι οι δαπάνες δικαστηρίου, τότε ας κάνει έργο του Αμερικανού δημοσιογράφου Μπομπ Σάιμον τη συμβουλή «εφόσον σας μεταχειρίζονται ως 2ρης κατηγορίας πολίτες εδώ και είστε Έλληνες γιατί δεν πηγαίνετε στην Ελλάδα». Μα που να πάει ο εκ σταυρώσεως ταλέπωρος χριστιανός! Στο Άγιον Όρος; Εκεί θα βρεθεί σε αντίθεση όταν αυτός θα γιορτάζει τα Χριστούγενα την ημέρα που οι Αρχαίοι Έλληνες γιόρταζαν την θεία γέννηση του θεού του φωτός Ήλιου. Την 25ην του Δεκεμβρίου. Ενώ οι υπόλοιποι όρθόδοξοι αδελφοί του θα τα γιορτάζουν 13 μέρες αργότερα, στις 6 Ιανουαρίου ανήμερα των Θεοφανείων. Θα μου πείτε ας πάει στο Δεσποτάτο του Μιστρά, που τελευταίος δεσπότης του ήταν ο Κωνσταντίνος ΙΑ΄ Παλεολόγος. Εκεί δεν μπορεί να πάει γιατί την έχει λερωμένη τη φωλιά του δηλώνοντας στην τούρκικη εφημερίδα Χουριέτ το «Οι σχέσεις Τουρκίας και Ελλάδος ήσαν έξοχες έως ότου βρέθηκαν κάτι ξεβράκωτοι Έλληνες και κάνανε επανάσταση (καθώς αναφέρω και πιό πανω)». Γιαυτό ορκίστηκε στους θεατάς του 60 Minutes «εδώ γεννήθηκα, εδώ θα πεθάνω». Δηλαδή «Τούρκος εγεννήθηκα, Τούρκος θα πεθάνω». Και έτσι απόκτησε η Τουρκία τον δικό της Αθανάσιο Διάκο. Πάντως θα του βγεί σε καλό εάν ακολουθήσει του Χριστού τις συμβουλές «Όποιος σε μπατσίσει στο δεξιό μάγουλο, γύρισέ του το αριστερό σου και άφησε αυτούς, διότι δεν ξέρουν τι κάνουν».
 
Κύριε, Θεέ μου, Νύμφιε της ψυχής μου. Μνήσθητί μου εν τη Βασιλεία σου. Σε λατρεύω Πανάγιε ποιμένα μου.  
                          Το λάγιο πρόβατό σου Καρβας.

 
 
 

No comments:

Post a Comment